nedeľa 26. mája 2013

Domáci test hodnoty PH vody


Pohybuje sa v rozmedzí 0 - 14. Chemicky čístá voda ph = 7. Čím je ph vody nižšie, tým je voda kyslejšia a čím je ph vyššie, tým je voda zásaditejšia.

Potrebujeme: červenú kapustu, nejakú nádobu (hrniec, pollitrový pohár ...) , sitko napr. na čaj, na kávu, sklenenú nádobu (napr. poldecový pohárik)

Postup: Červenú kapustu pokrájame na malé kúsky a vložíme do nádoby (hrnca, pollitrového pohára a podobne). Dáme zovrieť vodu a zalejeme kapustu v nádobe tak, aby hladina vody bola tesne nad úrovňou kapusty. Necháme takto kapustu odstáť minimálne 10 minút. Po 10 minútach, by sa tekutina mala sfarbiť na tmavo fialová. Túto tekutinu precedíme cez sitko do nejakaj osobitnej nádoby, alebo pohára. Zoberieme testovaciu nádobku (napr. poldecový pohárik) a nalejeme doňho vodu, ktorú chceme testovať (okolo 10 - 20 ml). Do tejto vody potom nakvapkáme niekoľko kvapiek precedenej kapustovej šťavy. Kvapkáme dovtedy, pokým sa tekutina nesfarbí. Podľa sfarbenia vody v nádobe (poháriku) je potom možné približne určiť ph testovanej vody. Farby by mali byť zhruba takéto:

červená - ph= 2
purpurová -ph= 4
fialová -ph= 6-7
modrá -ph= 7-8
modrozelená -ph= 10
zelená až zelenožltá -ph= 12 

4 komentáre:

  1. Testík jsem si zkusila a vyšlo mi 10pH. Je to v pohodě na vodu v bytě v Ostravě? Asi jo ne? přeci jen nám semka nemůžou pouštět nějakou špatnou vodu ne? A stejně, kdyby ta voda byla fakt tak špatná, tak se svým Leštičem podlah Karcher nevyčistím tak hezky podlahu v bytě :) No asi to záleží, možná přeci jen je nakonec nejlepší voda ze studny ...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zase to človek nesmie brať tak vážne. Ja tomu teda doma dám tiež veľa, zvlášť keď bývame pri lese, tak to kontrolujem, ale nie som žiadny domáci chemik. To si keď tak radšej zaplatím firmu, aby mi to vyčistila a zrovnala a ja si radšej pôjdem zajazdiť na in-line korčuliach. :) Alebo ako to máte vy? Ja mám svoj čas rád a radšej ho investujem do niečoho zmysluplného.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tiež som niekoľkokrát použila testy na zmeranie PH vody, aby som vedela, akú mám doma vodu. Nedávno som sa sťahovala do nového bytu, na ktoré som si zaobstarala plastové palety na https:// www.rajapack.sk/paletizácia-fólia/palety-ochrana-paliet/palety_C404016.html. S nimi bolo sťahovanie raz dva hotové a nemusela som behať s každou škatuľou zvlášť. Po nasťahovaní som si tiež skontrolovala PH vody.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dobrý deň, ja len pozerám, ako ste si poradili so sťahovaním, a ešte ste si zmerali PH vody. Zatiaľ som nikdy neskúšala merať PH vody, ale možno to niekedy vyskúšam. Nedávno som rekonštruovala kúpeľňu a zaobstarala si nový nábytok do kúpeľne. Mám teraz dostatok úložného priestoru a konečne sa mi vošla do nových skriniek všetka kozmetika aj uteráky.

    OdpovedaťOdstrániť